A mitjans del segle XIX, la industrialització i l’augment de la densitat de la població van obligar a fer modificacions. Els carrers eren molt estrets i els edificis estaven molt a prop entre ells.
El projecte amb carrers de 20 metres, vies de 50 metres, voreres de 5 metres y calçades de 10 metres. Per permetre el moviment, les illes passen de ser quadrades a ser octogonals. Els barris agrupats iguals amb jardins, escoles, mercats...
Això no va ser ben acollit per les autoritats ni pels propietaris del barri, creien que eren molt escasses les edificacions, una pèrdua de benefici, però tot i això, encara que en el concurs que va aprovar l’ajuntament per escollir un projecte va guanyar Antoni Rovira, el govern aprovà el seu projecte, on, al 1863, hi incorpora un ferrocarril, i la creació d’unes macroilles on es situarien els trens, fàbriques o jardins.
Ara aquest projecte està molt més reconegut. El perímetre i l'àrea real format per la diagonal, Passeig de Gràcia, Passeig Sant Joan i Gran Via és de 3200 metres i la seva àrea és de 14.500.000 metres quadrats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada